Začínáte s elektromobilem?
Přehledně a srozumitelně vás provedeme vším, co potřebujete vědět.

Tiskové zprávy

V EU je už přes milion veřejných dobíječek pro elektromobily, Česko drží krok
Český trh s elektromobily (1–7/2025): téměř 8 000 nových vozidel, meziročně o 60 % více. Tržní podíl dosáhl 5,6 %.

Externí novinky

Klesající ceny baterií = více elektromobilů
Pokles cen baterií je klíčovým faktorem pro rozvoj elektromobility. Cena bateriových článků klesla v roce 2025 na 54 eur za kWh u chemie LFP a 58 eur u NMC, což je výrazný pokles oproti roku 2022. Očekává se, že do roku 2030 ceny klesnou o dalších 10 až 15 %. Tento trend umožňuje automobilkám nabízet modely s větší kapacitou baterie za nižší ceny. Například Kia EV3 s kapacitou 81 kWh a dojezdem přes 600 km vs. Soul EV z roku 2015 s kapacitou 27 kWh = v podobném segmentu se tedy energetický obsah za deset let ztrojnásobil! Pokles cen baterií zlepšuje ziskovost elektromobilů, některé modely dosahují maržové parity s vozidly se spalovacími motory. Volkswagen plánuje stejné zisky u své platformy MEB Small jako u tradičních modelů. Tato změna podporuje ekologickou transformaci a činí elektromobily dostupnějšími.
Zdroj: electrive.com (EN, 20. 8. 2025)
Vodíkové hospodářství nabízí vyšší přidanou hodnotu než výroba automobilů. Jak se vodíku daří v Česku?
Česko má šanci posílit svou pozici v oblasti vodíkových technologií a stát se hráčem s vysokou přidanou hodnotou díky své poloze, průmyslové tradici a kvalitnímu vzdělání. Úspěch však vyžaduje politickou vůli, jasnou strategii a překonání ideologických bariér. Vodík se sice v osobní dopravě neprosadil, ale nachází využití v těžké dopravě a průmyslu, kde je často jedinou bezemisní alternativou. Palivové články a experimenty automobilek zatím nepřinesly masový úspěch. Významnou roli může hrát také jako médium pro ukládání energie z obnovitelných zdrojů a stabilizaci sítě. Investice do výzkumu a výroby vodíkových technologií mohou české ekonomice přinést oživení a novou perspektivu rozvoje.
Zdroj: cc.cz (CZ, 18. 8. 2025)

Vítáme Vás na stránkách Čistá doprava.

Česká republika pokračuje v cíli zvýšit podíl čistých vozidel na českých silnicích prostřednictvím aktualizovaného Národního akčního plánu čisté mobility. Základní ambicí webu je poskytnout široké veřejnosti aktuální informace z oblasti čisté dopravy – sekce statistiky obsahuje data k vozidlovému parku, dobíjecí a plnící infrastruktuře jak v Česku, tak i v zemích Evropské unie.

V novinkách jsou k dispozici tiskové zprávy, zpravodaj, odborné články, prezentace z konferencí, ale i řada externích novinek. V mobilitě je k dispozici např. palivová kalkulačka, odkaz na podpory z jednotlivých fondů, rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury atd. V rámci rozvoje dobíjecí a plnící infrastruktury pro elektrická vozidla jsou k dispozici mapy – specializované aplikace. Pro odbornou veřejnost je pak určena sekce projekty, jejíž součástí jsou mj. také ankety, zjišťujeme postoje veřejnosti k aktuálním tématům.

Chcete-li být v obraze, můžete si požádat o zasílání novinek. Budeme také rádi za zpětnou vazbu.

Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.

Edukace

Vyvracíme mýty a dezinformace o elektromobilitě
Vyvracíme mýty a dezinformace o elektromobilitě
Registrace nových osobních vozidel v ČR
Palivová kalkulačka
Emise CO2
Elektromobilita, ověřené zdroje
Databáze scénářů NOx2030
Databáze scénářů NOx2030
Registrace nových osobních vozidel v EU
Rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury v ČR
Emise CO2
Podpora čisté dopravy
obrazok24
Nárazové zkoušky elektromobilů
Nárazové zkoušky elektromobilů
Ekologické zkoušky automobilů

Naše další aktivity

Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
Líšeňská 33a,
636 00 Brno
Sociální sítě

Provoz webových stránek je realizován za finanční podpory Ministerstva dopravy v rámci programu dlouhodobého koncepčního rozvoje výzkumných organizací a Pražské energetiky, a. s. Webové stránky vznikly při řešení projektu "Rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury v kontextu zajištění dopravní obsluhy a zohlednění dopravně inženýrských parametrů", který byl financován se státní podporou Technologické agentury ČR a Ministerstva dopravy ČR v rámci Programu DOPRAVA 2020+.

Copyright © 2025 Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.